Spitsbergen 2.0: Roy dat zeg je nu pas - Reisverslag uit Spitsbergen, Spitsbergen van Roy Molenaar - WaarBenJij.nu Spitsbergen 2.0: Roy dat zeg je nu pas - Reisverslag uit Spitsbergen, Spitsbergen van Roy Molenaar - WaarBenJij.nu

Spitsbergen 2.0: Roy dat zeg je nu pas

Door: Roy Molenaar

Blijf op de hoogte en volg Roy

31 Oktober 2016 | Spitsbergen, Spitsbergen

Roy je was toch al afgestudeerd? Had je niet al meer dan genoeg studiepunten? En was je niet ook al geselecteerd voor een traineeship? Vanwaar al die feestjes? Ja dat klopt allemaal. Sorry dat ik het veel van jullie nog niet heb kunnen vertellen. Maar ik ga nog een keer naar Spitsbergen. Of beter gezegd, ik ben er al bijna. Op dit moment wacht ik op Olso om straks door te vliegen naar Spitsbergen. Eerlijk, het is echt waar.

Na mijn vorige avontuur ben ik direct druk opzoek gegaan naar een leuke job. Hoewel ik al snel geselecteerd was voor een erg leuk traineeship, kon ik uiteindelijk nog niet direct beginnen helaas. Het is daarom wellicht niet mijn eerste keus dat ik heb besloten nog een keertje naar Spitsbergen te gaan. Toen ik mij eerder had aangemeld voor Spitsbergen had ik mij voor meerdere vakken aangemeld. Uiteindelijk was ik toegelaten voor twee cursussen. Die van afgelopen zomer Arctic Glaciers and Melt Season Dynamics. En nog eentje: Air Ice Sea Interactions in de winter. Aangezien ik de optie altijd heb opengelaten en mijn vorige cijfer van Spitsbergen nog niet was ingevoerd mag ik nog een keertje terugkomen.

Uiteindelijk is het allemaal een beetje snel gegaan. Aangezien ik in afwachting was van mijn traineeship heb ik de keuze pas vrij laat kunnen maken. Gevolg was dat ik nu een vlucht heb die niet helemaal ideaal is. Aangezien ik niet eerder meer kon vertrekken kom ik nu aan op de dag dat het eerste college begint. Het eerste college in de ochtend moet ik daardoor helaas missen. Daarbij stond ik eerder vandaag nog in Snow World Zoetermeer waar ik een lezing heb gegeven namens Alpenweerman over het weer. Het was een geslaagde presentatie en dat had ik ook niet willen missen. Daarna hebben mijn ouders mij direct doorgebracht naar Schiphol voor mijn vlucht naar Noorwegen. Ik kan wel zeggen dat het een lange dag is.

Noorwegen is een land dat mij blijft trekken. Iemand heeft mij wel eens verteld dat je in het leven zoveel mogelijk moet proeven. Hoe meer ingrediënten je toegevoegd oftewel hoe meer ervaringen je op kan doen hoe meer je leert over wat het leven te bieden heeft. Zolang je de kans hebt dit te doen moet je het daarom vooral doen. Omdat ik deze kans heb zoiets als dit nog een keer te doen, dacht ik waarom ook niet. Wellicht biedt een cursus als deze mij ook meer kansen in de toekomst. Ook al heb ik allang meer dan genoeg studiepunten, wat sowieso een feestje waard was!

Het zal wel even anders zijn dit keer, na eerst een ervaring met een overdosis zonlicht tijdens een periode waar de zon niet ondergaat. Dit wordt nu flink gecompenseerd door de ‘polar night’, een periode dat de zon niet boven de horizon zal komen en ik deze dus even niet zal zien. De cursus die ik ga volgen gaat over de interactie tussen de atmosfeer en het ijs. Ook dit keer zijn er een aantal excursies met onder andere een ijsbreker heb ik begrepen. Wel zijn het meer dagexcursies in plaats een meerdaagse veldexcursies zoals ik de vorige keer had. Via af en toe een blogbericht probeer k jullie uiteraard weer op de hoogte houden.

Zoals jullie wel merken als jullie dit lezen kan ik er geen genoeg van krijgen te blijven leren en kennis op te doen. Ik ben nu eenmaal niet iemand die ervan houdt om stil te zien. Het spijt mij als ik je verrast heb met deze Roy dat zeg je nu pas show. Maar ik heb het je nu toch maar even verteld. Stiekem ben ik dus toch nog even student.

Roy

  • 31 Oktober 2016 - 07:27

    Tim:

    Fantastisch, veel plezier!

  • 31 Oktober 2016 - 10:07

    Anna (van De UNIS-keuken):

    Super tof! go go go!

  • 31 Oktober 2016 - 12:26

    Henk:

    Nog een ervaring erbij waar een potentiële werkgever in de toekomst zijn voordeel mee kan doen. Succes met deze volgende uitdaging.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spitsbergen, Spitsbergen

Roy

student Wageningen

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1246
Totaal aantal bezoekers 15596

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 08 December 2016

Spitsbergen

07 Augustus 2013 - 31 December 2013

Studeren in Noorwegen

Landen bezocht: